Quizais
non deba sorprender que Ánxela Pérez Meilán dedique unha parte importante da
obra á recreación das vivencias que lle suscitan as viaxes por diversos países
e culturas. Porque o seu conxunto (pintura, acuarela, colaxe, ilustración…)
semella una viaxe metafórica por unha interioridade na que a memoria e o vivido,
o sentido e o pensado se dan a man cos faceres do soño e as alquimias da
imaxinación. A realidade é aquí, en certo modo, o mero punto de partida. O
substrato que nutre os sentidos, achega as emocións e enche mente e pel,
corazón e retina.
Mais, a partir dese sustento
vivencial básico, o traballo de inmersión no subconsciente e a emerxencia do
pulsional, do instintivo e do intuitivo xeran un xogo creador que acaba por
plasmar uns mundos nos que non é doado deslindar (de tal modo se entrelazan de
raíz) a mímese e a visión, o onírico e o máxico, o sentido construtivo e o
alento poético ou, mesmo, visionario.
Por outra parte, a aparición de
signos e de símbolos entra en xogo cunha sensibilidade que non quere perder de
todo a inocencia das orixes, por moito que, na súa incursión na problemática do
vivir, a persoa adulta se vexa sempre arrebolada máis aló do limiar do edénico
ou paradisíaco.
Xorde, entón, unha obra de densa
proliferación, non distante, nalgún dos seus rexistros, dun relativo horror vacui. Despregando unha grande
riqueza de matices e un amplo repertorio colorista e gráfico, no que o caos e a
orde tensan a superficie e retan o ollo cun espírito dinámico derivado do seu
acusado vitalismo.
Nesta viaxe por esas xeometrías
incesantes e eses mundos metamórficos e en ocasións ensarillados, a pintora
bota man dos seus coñecementos dos pioneiros da tradición abstracta, de
variados rexistros do expresionismo ou dun certo fauvismo, aínda que manténdose
sempre nun ámbito figurativo que, por veces, amaga con lindar ou asomarse ao outro lado, sexa este abstracto, onírico
ou irracional. Por outra parte, a base xermolante do debuxo e o repertorio
colorista (sen esquecer os chorreos
ocasionais, a notable presenza de colaxes variadas ou o interese pola
expresividade das texturas) acaban por perfilar unha obra dun ritmo vivo, dunha
música visualmente construtiva.
Esta cristalización en termos
plásticos do seu mundo interior constitúe tanto unha catarse como unha viaxe e
unha proxección. Trátase dun expresarse “de dentro a fóra”, como lle gustaba a
Reimundo Patiño; dun liberarse tirando da chistera da interioridade un
repertorio nunca saberemos en qué termos real e en qué termos imaxinario, de
bosques e ciudades, de cosmos e de mar, de aves, plantas e faunas…
É con este goce de crear, de
soltarse, de proxectarse, como a artista nos dá unha visión, en xeral,
afirmativa do mundo, con lampexos de inmersión misteriosa, poesía recóndita e
espontánea factura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario